Uutishuone

Elintarviketurvallisuustiimi esittäytyy: Ongelmanratkaisijoita, jotka eivät kaihda kimuranttejakaan lakipykäliä

Elintarviketurvallisuustiimi on viiden hengen rautainen asiantuntijajoukko, joka ei kaihda kimuranttejakaan lakipykäliä tai standardien monisyistä tulkintaa. Elintarviketurvallisuuden lisäksi tiimi vastaa myös

Food Service- ja ravitsemustiimi esittäytyy: Ratkaisukeskeistä yhteistyötä asiakkaiden tarpeisiin

Food Service- ja ravitsemustiimin tavoitteena on tarjota asiakkaille kokonaisvaltaista apua ruokapalvelujen kehittämisessä. Tiimi koostuu eri alojen asiantuntijoista, ja sen erityisosaaminen

Toimitusketjun arviointi ja auditointi -webinaari 19.9.2024 klo 12.30 – 14.30 (Teams)

Toimittajien ja toimitusketjun riskinarvioinnissa auditointitarpeiden tunnistaminen, auditointien suunnittelu ja toteuttaminen ovat yhä tärkeämpiä elintarviketurvallisuuteen ja vastuullisuuteen liittyviä aiheita. Tiiviissä webinaarissa

Esittelyssä kuluttajatutkimustiimi: hyvällä porukalla yhteistyö sujuu

Foodwestin kuluttajatutkimustiimi koostuu 25:stä rautaisesta ammattilaisesta, jotka suunnittelevat ja toteuttavat kuluttajatutkimuksia kaikenkokoisille elintarvikealan toimijoille. Tiimin osaamiseen kuuluu vahva ymmärrys mm.

Tuotantotiimi esittäytyy: Mitä enemmän naurua, sitä parempaa jälkeä

Foodwestin tuotantotiimi on noin 10 hengen värikäs joukko huipputason moniosaajia vastuualueenaan kehitetyn tuotteen realisoiminen kauppojen hyllylle. Prosessityöntekijöistä sekä linjavastaavista koostuvan

Vahvuutta laatutyöskentelyyn ulkoisen palvelun avulla

Ulkoinen laatupäällikköpalvelu on erinomainen yrityksen oman laatuhenkilöstön tukiresurssi. Palvelun laajuus ja kesto voidaan määritellä asiakkaan tavoitteiden mukaan.   Erityisesti laajoja

Aistinvarainen arviointi on tärkeä osa tuotekehitystä

Foodwestin oma kuluttajapaneeli on tehokas ja luotettava keino hankkia ymmärrystä kuluttajien näkemyksistä esimerkiksi tuotekehityksen, pakkaussuunnittelun tai uuden tuotekonseptin tueksi. Paneeli

Kuluttajapaneelin jatkuvalla kehitystyöllä kohti entistä luotettavampaa dataa

Foodwestin oma kuluttajapaneeli on tehokas ja luotettava keino hankkia ymmärrystä kuluttajien näkemyksistä esimerkiksi tuotekehityksen, pakkaussuunnittelun tai uuden tuotekonseptin tueksi. Paneeli

Maitokolmion ja Foodwestin yhteistyö jatkunut jo kaksi vuosikymmentä

Maitokolmio näkee Foodwestin laajan osaamisen talona, joka on auttanut yritystä etenkin tuotekehityksen saralla.   Maitoa ja erilaisia maitotuotteita valmistavalla Maitokolmiolla

Omenakori-alusta on näköalapaikka kuluttajien arkeen – myös tuotetestausten yhteydessä

Omenakori on Foodwestin kehittämä verkkoyhteisöalusta, jolla haetaan ymmärrystä tutkittaviin ilmiöihin tai tuotteisiin kvalitatiivisilla eli laadullisilla tutkimusmenetelmillä. Tutkimusalustaa voidaan hyödyntää pitkäkestoisten

Tuotetestaus pienentää lanseeraukseen liittyviä riskejä

Koti- ja hallitestauksilla kuluttajilta saadaan arvokasta tietoa, jota voidaan hyödyntää tuotekehityksessä. Kun yrityksen tuote alkaa olla viilausta vaille valmis, kannattaa

Sisäisillä auditoinneilla kohti sujuvampaa ja kustannustehokkaampaa tekemistä

Sisäisten auditointien avulla voidaan tehostaa toimintaa, vähentää toistuvia virheitä ja lisätä henkilöstön tyytyväisyyttä. Foodwest toimii asiakkaidensa tukena paitsi sisäisten auditointien

Foodwest lisäresurssina Food Service -sektorissa toimiville

Foodwest palvelee kokonaisvaltaisesti Food Service -sektoria, tukkuliikkeitä ja elintarviketeollisuutta. Palvelussa autetaan esimerkiksi raaka-ainetestauksessa, tuotekehitysprosessin systematisoinnissa ja reseptikehityksessä, huomioiden aina erityisruokavaliot

Foodwestin monipuolinen laitekanta mahdollistaa tekemisen tuotekehityksestä tuotantoon

Foodwestin laaja osaaminen ja kattava laitekanta mahdollistavat asiakkaan kokonaisvaltaisen palvelemisen aina pienistä testieristä tuotantoon saakka. Tuotekehityspäällikkö Virve Anttila kertoo, kuinka

Foodwest Oy hakee elintarvikealan tuotekehitysasiantuntijaa Seinäjoen toimipisteeseen

Foodwest Oy hakee elintarvikealan tuotekehitysasiantuntijaa Seinäjoen toimipisteeseen   Tuotekehitysasiantuntijana vastaat elintarvikkeiden tuotekehitykseen liittyvien asiakastoimeksiantojemme kokonaisvaltaisesta suorittamisesta, sisältäen projektien suunnittelun, käytännön

Tuotteiden pullotus onnistuu helposti Foodwestin kautta

Foodwestin tiloissa Seinäjoella pullotetaan tuotteita laidasta laitaan; pakattavaksi menee mm. smoothieita, mehuja, ravintolisiä, alkoholituotteita sekä nestemäistä kosmetiikkaa. Tuotteiden pullottaminen on

Foodwest toimi kehityskumppanina, kun Eepeen järjestämässä lähiruokakisassa etsittiin kauppojen hyllylle innovatiivista uutuustuotetta

Etelä-Pohjanmaan Osuuskauppa Eepee juhlisti 120-vuotista taivaltaan järjestämällä lähiruokakisan, jossa etsittiin uusia, innovatiivisia ruokatuotteita Eepeen kauppoihin. Eepee pyysi Foodwestia kumppanikseen kisan

Foodwest apuna tuotetietojen hallinnassa

Elintarvikkeiden tuotetietojen laatiminen on tarkkaa työtä, jossa on otettava huomioon monia eri tekijöitä. Foodwestin avulla elintarvikkeen tuotetiedot saadaan laadittua kaikkien

Tiedonkeräys on laadukkaan kuluttajatutkimuksen kivijalka

Foodwestin kuluttajatutkimuspalvelun tiedonkeräystiimissä arki pyörii elintarviketuotetestausten ja tuotekehitysnäytteiden sekä niitä arvioivien kuluttajien ympärillä. Kun elintarvike on tuotekehityksen tai tuotehuollon kuluttajatutkimusvaiheessa,

Suomalainen Menestysresepti: Kuluttajatutkimus ratkaisevassa asemassa bulgurpiirakka KÖFTISTÄ kehitettäessä

Kuvat: Sari Soininen Vöner-yhtiön perustaja Siva Parlar osallistui tänä vuonna toistamiseen Suomalainen Menestysresepti -kilpailuun. Viime vuonna semifinaaliin asti edennyt Parlar

Etsitkö sopimusvalmistajaa?

Foodwest Oy sopimusvalmistaa ja -pakkaa erilaisia elintarvikkeita tehtaallaan Seinäjoella. Olemme erikoistuneet nestemäisten tuotteiden, kuten mehujen, smoothieiden, kastikkeiden ja ravintolisien prosessointiin

Foodwest Oy hakee tuotetietoasiantuntijaa

Foodwestillä on toimistot Seinäjoella ja Tampereella, mutta etätyön tekeminen kotitoimistolta on myös mahdollista. Työ sisältää monipuolisesti erilaisten asiakastoimeksiantojen suorittamista liittyen

Suomesta maailmalle – Foodwest mukana Finnomedicalin menestystarinassa

Kun asiantuntemus ja innovatiivinen asenne kohtaavat, syntyy menestystarina. Suomalainen Finnomedical Oy, joka keskittyy lääkinnällisten laitteiden maahantuontiin ja ravintolisien tuotantoon, on

Webinaari 11.01.2024 Teams: IFS-standardin uuden 8-version Knock out -pisteet ja muutosyhteenveto

Webinaarissa käydään läpi uudistuneen IFS Food part 1:n mukaiset auditointivaatimukset Knock out -pisteille sekä yhteenveto tulleista muutoksista. Webinaari järjestetään torstaina 11.01.2024

Miksi uuden tuotteen lanseeraus epäonnistuu?

Ja miten menestymisen todennäköisyyttä voisi parantaa?   Yrityksissä kehitetään vuosittain valtava määrä uusia tuotteita, joiden halutaan valloittavan kuluttajat. Jokainen yritys

Pitkäjänteinen yhteistyö vastuullisen kalan parissa tuottaa tulosta

Pitkäjänteinen yhteistyö vastuullisen kalan parissa tuottaa tulosta Foodwestin tekemät kuluttajatutkimukset ovat syventäneet Finnforelin kuluttajaymmärrystä. Pitkän yhteistyön ansiosta työskentely on vaivatonta

Kuluttajatutkimus varmisti, että Kalatassu kiinnostaa lapsiperheitä

Kuluttajatutkimus varmisti, että Kalatassu kiinnostaa lapsiperheitä Foodwest testasi kotimaisesta kalasta valmistetun Kalatassun sopivuuden kuluttajan keittiöön. Keittiömestarin ideoima tuote saatiin siirrettyä

Terveellisempi sushivaihtoehto kiinnostaa kuluttajia

Terveellisempi sushivaihtoehto kiinnostaa kuluttajia Sushikkeen matka Suomalainen menestysresepti -kilpailussa oli odotettua mutkikkaampi. Foodwestin kuluttajaymmärrys auttoi varmistamaan, että idea vähäkalorisesta sushista

Tahinismoothien konsepti hiottiin timanttiseksi

Tahinismoothien konsepti hiottiin timanttiseksi Baba Foods lähti laajentamaan tuotevalikoimaansa Suomalainen menestysresepti -kilpailun avulla. Tahinismoothien kiinnostavuus testattiin Foodwestin konsepti- ja kuluttajatutkimuksilla.

Säilykehyllyn uutuustuotteet hioutuivat timantiksi Foodwestin avulla

Säilykehyllyn uutuustuotteet hioutuivat timantiksi Foodwestin avulla Foodwest selvitti Jemma-säilykkeiden kiinnostusta kuluttajakentässä ja auttoi viimeistelemään tuotteet Suomalainen menestysresepti -kilpailun paineessa. Vähäsarja

Happy Soup -keitot viimeisteltiin kuluttajaymmärryksen avulla

Happy Soup -keitot viimeisteltiin kuluttajaymmärryksen avulla Foodwestin kuluttajatestit antoivat Suomalainen menestysresepti -kilpailussa toiseksi sijoittuneille Happy Soup -keitoille ymmärrystä makuprofiilin kehityskohteista.

Smokehouse-valmisruokasarja on Suomalainen Menestysresepti 2023

Smokehouse-valmisruokasarja on Suomalainen Menestysresepti 2023 Rouheaa ja täyteläistä Smokehouse-valmisruokasarjaa hiottiin Foodwestin kanssa. Valmisruokakonsepti on Veljekset Mattilalle uusi aluevaltaus. Suomalainen menestysresepti

Pandan uutuusjoulukalenterit valmistuivat Foodwestin tehtaalla

Joulukalenterin sopimuspakkaaminen on Foodwestin prosessiosaamisen taidonnäyte Pandan joulukalenterin Choco&Lakrits-pallot pakattiin kauniiseen kuoreen Foodwestin tehtaalla. Foodwestin tiimi lähti ennakkoluulottomasti kehittämään erikoispakkaamiseen

Ravitsemusvastuullisuutta pakkausmerkinnöillä

Ravitsemusvastuullisuutta pakkausmerkinnöillä Euroopan komission Pellolta pöytään -strategian toimintasuunnitelmassa on monia ehdotuksia, joilla pyritään edistämään kestävää elintarvikekulutusta ja helpottamaan terveellisiin ja

Jyräävätkö kasvistuotteet viimein? Suhtautumisessa kasvis- ja lihatuotteisiin tapahtunut muutoksia

Juuri valmistunut lihan ja kasvipohjaisten tuotteiden käyttöä sekä suhtautumista avaava Foodata kasvis & liha -kuluttajatutkimus nostaa esiin mielenkiintoisia muutoksia esim.

Foodwest Oy hakee Seinäjoelle toimitusjohtajaa

Nykyisen toimitusjohtajan siirtyessä muihin tehtäviin Foodwest Oy hakee Seinäjoelle TOIMITUSJOHTAJAA. Foodwest Oy on vakavarainen ja riippumaton vuonna 1995 perustettu elintarvikealan

Foodwest rakensi Ruususen reseptin tiukalla aikataululla

Ruusun terälehdet maistuvat ja tuoksuvat Lasso Drinksin uutuusjuomassa. Foodwest viimeisteli alkoholittoman Ruusunen – kuohujuoman makuprofiilin. Yhä useampi kilistää kesän juhlissa

Avoin työpaikka: Prosessityöntekijä

Tuotannon kasvaessa haemme prosessityöntekijää vakituiseen työsuhteeseen Foodwestin elintarviketehtaalle Seinäjoelle. Työ on vuorotyötä, pääosin aamu- ja iltavuoroja (7-15, 15-23) sekä satunnaisia

Uusi ruokatutkimus paljasti jättiyllätyksen: nyt trendaa tavismi

Juuri valmistunut laaja nuorten ruokatrendejä avaava Foodata nuoriso -tutkimus paljastaa mielenkiintoisia piirteitä suomalaisnuorten syömisestä ja ruoanlaitosta. Moni ennakkoluulo saa kyytiä

Avoin työpaikka: Data-analyytikko

Foodwestin insight-tiimi on elintarvikekehityksen syväymmärtäjä ja kasvun mahdollistaja. Tuotamme asiakkaillemme näkemystä kuluttajien käyttäytymisestä FMCG-sektorilla ja annamme vauhtia toimijoille, jotka haluavat

Kala kiinnostaa kuluttajia – Foodwest selvitti, mitä kalatuotteilta odotetaan

Kalan käyttö tulevaisuuden Suomessa -tutkimus kertoo, miten kala saataisiin aktiivisemmin kuluttajien ruokapöytiin. Raportti antaa tukea kalatuotteiden tuotekehitykseen ja innovointiin. Tutkimus

Avoin työpaikka: Laatu- ja tuotetietoasiantuntija

Foodwest Oy hakee elintarvikkeiden laatu- ja tuotetietoasiantuntijaa vakituiseen työsuhteeseen. Foodwestillä on toimistot Seinäjoella ja Tampereella, mutta etätyön tekeminen kotitoimistolta on

Avoin työpaikka: Prosessityöntekijä

Haemme prosessityöntekijää vakituiseen työsuhteeseen Foodwestin uudelle elintarviketehtaalle Seinäjoelle. Työ on vuorotyötä, pääosin aamu- ja iltavuoroja (7-15, 15-23) sekä satunnaisia yö-

FALLERO ON SUOMALAINEN MENESTYSRESEPTI 2021

Fallero kehitettiin kuluttajaa kuunnellen Foodwest tuki Falleron kehitystä muun muassa kuluttajatutkimuksien ja tuotekehityspalveluiden muodossa. Härkäpavusta valmistettu pyörykkä kiilasi Suomalainen menestysresepti

Lahnaa leivän päälle – Leikkala on uusi tapa syödä kalaa

Vuoden 2021 Suomalainen menestysresepti -kilpailu toi kalaleikkeleen suomalaisten voileipäpöytiin. Kamaboko-tiimi sai Foodwestin asiantuntijoilta tukea tuotekehitysprosessiin. Japanilaisesta ruokaperinteestä ammentava kalaleikkele vastaa

Luomuvälipala kehitettiin asiakaskuntaa kuunnellen

ChiaGood on tekijöilleen uusi aluevalloitus tuoretuotteiden maailmaan. Foodwestin asiantuntijat opastivat Suomalainen menestysresepti -kilpailijaa tuotteen kehittämisessä. Pitkään luomutuotteita maahantuonut Foodin tarttui

Bean Better tuotiin koko kansan ulottuville maku edellä

Bean Better tuotiin koko kansan ulottuville maku edellä Foodwestin kuluttajatutkimukset vahvistivat, että Bean Better -härkäpapupala on trendien aallonharjalla. Suomalainen menestysresepti

Pastamarkkinoiden valloitus vaatii raakaa työtä – Kaurakas on ainoa lajissaan

Arjen perusraaka-aine päivitettiin kauraiseksi Suomalainen menestysresepti -kilpailussa. Foodwestin ammattitaitoa hyödynnettiin muun muassa kuluttajien ajatusten luotaamisessa. Täysin uudenlaisen tuotteen tuominen tuttuun

Ateriakippo vastaa tuoreen ja terveellisen valmisruoan tarpeeseen

Suomalainen menestysresepti -kilpailun aikana Foodwestin asiantuntijatiimi auttoi hiomaan Ateriakipon timanttiseksi. Raaka-aineiden yhdistäminen pakkaukseen vaati monipuolista tutkimusta. Ateriakippo vastaa etätyöläisen kaipaukseen

Foodwest selvitti kuluttajien odotuksia ikonisten brändien kauratuotteita kohtaan

Raision uuden elintarviketehtaan lippulaivoiksi nousevat Elovena- ja Benecol-brändien kaurapohjaiset tuotteet. Foodwest selvitti, miten kuluttajat suhtautuisivat markkinatulokkaisiin. Foodwestin ja ruokajätti Raision

Food Factory sai alkunsa etätyöläisten lasagnesta

Foodwest auttoi viemään kahvilan lounaslasagnen suuren mittakaavan tuotantoon. Nyt suosikkiherkku valmistuu Valkoinen Puu -ketjun omassa ruokatehtaassa. Teksti: Riina Nygrén Kuvat:

Foodwest Oy:lle FSSC 22000 -sertifikaatti

Elintarviketurvallisuuteen kohdistuvat vaatimukset kasvavat jatkuvasti. Niin kuluttajat kuin viranomaisetkin vaativat, että kaikkien elintarvikkeiden on oltava korkealaatuisia ja kuluttajalle turvallisia.  ISO

Kukkaniityltä kosmetiikkahyllyyn – Case Lumene

Kotimaisten kukkauutteiden päätyminen Lumenen kosmetiikkatuotteisiin pohjautuu yhteistyöhön Foodwestin kanssa.     Luonnonkasvien hyödyntäminen on iso osa kotimaisen kosmetiikkayhtiö Lumenen brändistrategiaa Tahto

Etsimme tutkimuspäällikköä

Haemme vakituiseen työsuhteeseen tutkimuspäällikköä   Tuotamme asiakkaillemme kuluttajaymmärrystä tukemaan päätöksentekoa ja kehittämään liiketoimintaa. Asiakkainamme on toimijoita pienistä yrityksistä maan suurimpiin

Etsimme elintarviketuotannon työntekijää

Haemme vakituiseen työsuhteeseen vuorotyöhön elintarviketuotannon työntekijää   Foodwest Oy:n uudella tehtaalla Seinäjoella valmistetaan ja pakataan asiakastoimeksiantoina erilaisia elintarvikkeita; mehuja, kastikkeita,

MTV3 näyttää Suomalainen Menestysresepti 2021 -kilpailun kanavillaan

Kesäkuussa starttaa MTV3-kanavalla ja mtv-palvelussa10-osainen Suomalainen menestysresepti -sarja. Ensimmäinen jakso esitetään keskiviikkona 23.6 MTV 3 kanavalla. Foodwestilla on iso rooli kilpailussa – Foodwestin asiantuntijat ovat

Etsimme tutkimushaastattelijaa

Haemme nyt Tampereelle tutkimushaastattelijaa osaksi kenttätiimiämme. Työmme suola ja sokeri ovat uudet elintarvikeinnovaatiot ja kuluttajien kohtaaminen. Työsi ydin on sujuva,

Etsimme kenttäkoordinaattoria

Haemme nyt Tampereelle kenttäkoordinaattoria Pääset yhdistämään työssäsi terävää ajatuksenjuoksua vaativaa suunnittelutyötä, esimiestaitoja sekä konkreettista käsillä tekemistä. Työsi on mahdollistaa tutkimusten

Avoin hakemus

Voit jättää meille avoimen hakemuksen, jos meillä ei ole avoimia työpaikkoja tai sinulle sopivaa työpaikkaa ei juuri nyt löydy avoimista

Apetit hyödyntää monin tavoin Foodwestin kuluttajatutkimuksia

Apetit Oyj:n kaupallinen johtaja Timo Partola arvostaa Foodwestin tutkimusasiantuntijoiden vahvaa ruokatuntemusta ja käytännönläheistä tutkimusotetta. Kaupallinen johtaja Timo Partola (kuvassa)Apetit Oyj:stä korostaa,

Foodwestin tuotetietopalvelut palvelevat monipuolisesti

Tuotetiedot viimeistelevät tuotteen Tuotekehityksen viimeisin, mutta ei todellakaan vähäisin vaihe on pakkausmerkintöjen laatiminen. Pakkausmerkinnät vaikuttavat moneen asiaan; niillä voi viestiä

Foodwest järjestää ajankohtaisen koulutuksen jonka teemana on Vastuullinen ravitsemus elintarviketeollisuudessa

Koulutus toteutetaan tehokkaana verkkokoulutuksena MS -Teams alustalla 10.6 klo 12:30-15:00 Ilmoittaudu mukaan! Vastuullisuus on vahva trendi Uusissa Pohjoismaisissa ja suomalaisissa

Berner Oy on tuonut yhteistyössä Foodwestin kanssa markkinoille uuden tuotesarjan

Berner Oy on tuonut yhteistyössä Foodwestin kanssa markkinoille tuotesarjan, jossa omenaviinietikka on sekoitettu maistuviksi shoteiksi. Bernerin Junior Brand Manager Noora

Foodwest auttaa brändejä myös kansainvälisillä markkinoilla

Foodwest on tehnyt kansainvälisille markkinoille suuntautuvaa kuluttaja- ja markkinatutkimusta jo 15 vuoden ajan muun muassa Euroopassa ja Venäjällä. Palvelulle riittää

Satakuntalainen lähiruokatuote 2020 -kilpailun voittaja on valittu

Kilpailun finaali koostui tuotteiden maistatuksesta ja Foodwestin toteuttamasta kuluttajatutkimuksesta, joiden perusteella voittaja on valittu. Asiakkaat pääsivät siis vaikuttamaan, mikä tuote

Foodwest vei henkilöstöravintolan uuteen aikaan

Pirkanmaan Voimian Puhti-ravintolassa palvelee tätä nykyä myös Bistro, jossa tarjoillaan maailman makuja ja tuoreita reseptejä. Foodwest auttoi muotoilemaan konseptin vaativia

Synkkaan tulossa muutoksia keväällä 2021

Ajankohtaista tietoa Synkan muutoksista GTIN-koodittomien lavojen käyttö tuotetietopankissa loppuu toukokuussa. Myös pakkaushierarkioita selkeytetään. Koodittomien lavojen tiedot poistetaan Synkasta ensi toukokuussa.

Puro-tuotesarja luotiin bränditutkimuksen avulla

Finnsusp Oy:n kuivasilmätuotteet löysivät uuden markkinapaikan apteekeista Foodwestin toteuttaman tutkimuksen myötä. Myyntijohtaja Markus Tenovuo kiittää tutkimuksen antamista suuntaviivoista. Kuivasilmätuotteita Liedossa

Lähiruokakilpailun finalistit kiinnostivat kuluttajia

Satakunnan Osuuskaupan Satakuntalainen lähiruokatuote 2020 -finaalitapahtuma järjestettiin Prisma Mikkolassa 25.9. Finaalivaiheeseen yltäneet yritykset ovat Agrifutura Tomaatit Oy, Metsärannan Liha, Mäkilän

Foodwest tukena Kiteen matkailu- ja elintarvikeliiketoiminnan brändäämisessä

Paikallisuus, tarinallisuus ja puhdas ruoka kiinnostavat ihmisiä niin meillä kuin muuallakin, ja Foodwestillä on tärkeä rooli näiden arvojen muotoutumisessa valmiiksi

Soittorobottien yleistyminen hämmentää kuluttajia

Suomen Markkinatutkimusliitto (Smtl ry) on viime kuukausina törmännyt ilmiöön, jossa kuluttajan on vaikea ymmärtää, lähestyykö häntä oikea ihminen vai soittorobotti.

Foodwest luo kasvua Food Service -sektorille

Foodwestin uusi tehdas Seinäjoella luo mahdollisuuksia kasvattaa elintarvikealan osaamista ja mahdollistaa Food Service -toimijoiden omien tuotteiden sopimusvalmistuksen. Foodwest on viime

Ajankohtaista tietoa Synkan ja pakkausmerkintöjen muutoksista

Huhtikuun alusta alkaen elintarvikkeen pääainesosan alkuperämaa pitää tarvittaessa ilmoittaa pakkausmerkinnöissä ja Synkassa. Tämän lisäksi Synkkaan tulee uusia päivityksiä toukokuussa. Päivityksen

Sähköiset tutkimustyökalut palvelevat myös poikkeusoloissa

Foodwestin sähköiset tutkimustyökalut kuluttajaymmärrykseen tuovat myös poikkeustilanteen vallitessa näkemystä yritysten päätöksenteon tueksi. Toteutamme sekä kvalitatiivisia että kvantitatiivisia tutkimuksia monin eri

Elintarvikkeen alkuperä entistä paremmin näkyviin

Kuluttajaa kiinnostaa, mistä aineksista elintarvikkeet muodostuvat. Pääainesosan ilmoittamiseen tulee muutoksia huhtikuun alussa. Foodwestin tuotetietopalvelu auttaa pakkausmerkinnöissä ja Synkassa, kun tarvitset

Foodwestin Suvi Luoma luotsaa Suomen markkinatutkimusliittoa

Suomen markkinatutkimusliiton (SMTL) puheenjohtajuus toi Foodwestin tutkimusjohtaja Suvi Luomalle uuden kiinnostavan näköalapaikan. Liittoon kuuluvat alan johtavat yritykset Suomessa. Foodwestin tutkimusjohtaja

Foodwestillä haussa Timantintekijä

Haemme TUOTETIETOASIANTUNTIJAA vakituiseen työsuhteeseen Seinäjoen tai Tampereen toimipisteellemme. Työtä on mahdollista tehdä myös etätyönä. Olet tarkka ja järjestelmällinen vastuunkantaja ja

Fazer loi kauraöljyn makunautiskelijoille

Kaura puhuttelee kuluttajaa, eikä buumi ole hiipumassa. Siitä on todisteena Fazerin Alku Kauraöljy, joka sai Foodwestin toteuttamassa kotitestissä innostuneen vastaanoton.

Hallitsetko Euroopan unionin elintarvikelainsäädännön?

Foodwestin tuotetietopäällikkö Mari Riuttala osallistui elokuun lopussa Food Regulatory Affairs -koulutukseen Kööpenhaminassa. Kolmessa päivässä tuli kotimaahan vietäväksi tiivis paketti eurooppalaista

Kuluttajat hioivat Boltsin hitiksi

Suomalainen menestysresepti -kilpailun voitto tuli kuluttajia kuunnellen. Boltsimies Anssi Räntilä Leivon Leipomosta kertoo, että Foodwestin kuluttajatesteillä oli suuri merkitys lopputulokseen

Mitä donitsi on syönyt?

Foodwest  hallinnoi Arnoldsin suosittujen donitsien, salaattien, juomien ja suolaisten annosten tietoja reseptinhallintajärjestelmässä. Arnoldsin tuotekehityspäällikkö Tekla Wannas oli jo aikaisemmassa työssään

Suomalainen hittijuoma luo uraa Amerikassa

Foodwestissa kehitetty The Finnish Long Drink -lonkero palkittiin kultamitalilla American Distilling Instituten kilpailussa.  The Long Drink Companyn perustajaosakkaat Ere Partanen

Elintarvikepäivä 2019

Foodwestin markkinatutkimuspäällikkö Juuli Seppälä käsittelee Elintarvikepäivän 2019 puheenvuorossaan kuluttajien vastuullisuutta aiheenaan “Kuluttaja ongelmoi vastuullisuutta – miten ja miksi?”. Vinkvink, earlybird

Foodwestin palvelut tukevat Kaslinkin kasvua

Perheyhtiö Kaslink kehittää intohimolla uutta syötävää muuttuviin ruokailutottumuksiin. Foodwest toimii yhteistyökumppanina pakkausmerkintöjä tarkastamalla ja tallentamalla tuotetiedot Synkka-tallennuspalveluun. Kaslink Oy on

Foodwest tuottaa Valiolle kansainvälistä kuluttajaymmärrystä

Foodwest tekee kuluttajatutkimuksia myös kansainvälisillä markkinoilla. Valio on hyödyntänyt tutun kumppanin osaamista kansainvälisillä markkinoilla. Vientimarkkinoilla pätevät saman lainalaisuudet kuin kotimaassakin:

Trendituote syntyy reaktioherkkyydellä

Fresh Servant tuottaa nopealla tempolla uusia tuotteita suomalaisten ruokahetkiin. Yritys luottaa kumppanina Foodwestiin, joka tuo asiantuntijuutta tuotekehitykseen, pakkausmerkintöihin ja markkinatutkimukseen.

Markkinatutkimusliiton jäsenyys vahvistaa Foodwestin asemaa

Foodwest liittyi syksyllä jäseneksi Suomen markkinatutkimusliittoon (STML), johon kuuluvat alan johtavat yritykset Suomessa. Liittoon kuuluvat Foodwestin lisäksi Finnpanel, Taloustutkimus, Inspirans,

Oikea data pistää tuotteet rullaamaan

Tuotetietojen tallentaminen ja pakkausmerkinnät ovat tärkeässä roolissa, kun kaupan ala digitalisoituu. Tämä näkyy vahvasti myös elintarvikealalla. Verkkokaupan kasvu ja kauppojen

Mahla antaa marjaviinille tanniinin maun

Kun tuote oikein onnistuu, se ei jää markkinoiden tähdenlennoksi. Niin tapahtui Foodwestin kehittämälle Punaisen Tuvan Viinitilan Kohina-mahlapunaviinille, joka on noteerattu

Juustoportti luottaa tutkittuun makuun

Foodwest on auttanut Juustoporttia kehitystyössä tuottamalla tutkittua tietoa tuotekehityksen avuksi. Viimeisin Juustoportin kehittämä tuoteperhe on Hyvin-sarja, jolle voi ennustaa menestystä

Suomalainen lonkero kehittyi yli valtameren

Foodwestin tuotekehityspäällikkö Virve Anttila kehitti reseptin, jolla suomalainen lonkero aloitti Amerikan valloituksen. The Long Drink Companyn perustajaosakkaat Ere Partanen ja

Välipaloissa piilee lapsiaukko

Foodwestin tuoreen välipalatutkimuksen mukaan liki 40 prosenttia vanhemmista kokee ongelmaksi, ettei keksi lapsilleen hyviä välipalavaihtoehtoja. Suomalaisten lapsiperheiden välipalakulttuuri on Foodwestin

Laatu- ja pakkausmerkintäkoulutus 19.4.2018 Tampereella

Foodwest Oy järjestää ajankohtaisen pakkausmerkintä- ja laatujärjestelmäkoulutuksen Tampereella 19.4.2018. Tule kuulemaan, mitä kaikkea pakkausmerkinnöissä tulee huomioida sekä miten uuden alkuperämaa-asetuksen

ProFIT iski oikeaan markkinarakoon

Maitokolmio toi syyskuussa markkinoille ensimmäiset proteiinivanukkaat, jossa on käytetty kotimaista maitoa. Tuotekehitys tehtiin Foodwestissä.   Maitokolmion markkinointipäällikkö Jouni Tiainen kertoo,

Tutkimus: Kuluttajan mieltä voi koukuttaa

Kunnianhimoinen menestyjä haluaa syödä terveellisesti, turvallisuutta arvostava vastuullisesti. Epanet-professori Harri Luomala sanoo, että kuluttajien arvomaailmaan osuvassa markkinoinnissa on paljon potentiaalia

Case Mars: Yhteistyötä jo 10 vuotta!

Foodwestin tuotetietopalvelussa työskentelee tiimi, joka seuloo virheelliset pakkausmerkinnät pois markkinoilta. Yksi suurimmista asiakkaista on maailman kaikille mantereille levittäytynyt Mars. Maailmanlaajuisen

Miksi kasviksista kohistaan?

Markkinat ovat muuttuneet, kun proteiinipitoiset kasvisruokatuotteet ovat saapuneet markkinoille. Foodwest toteutti laajan kuluttajatutkimuksen ruokailutottumuksista, erityisesti kasvisruokailuun liittyen. Tutkimus on jatkoa

Kasvisruuassa maistuu seikkailu

Kuka söi porsaan, jos yhä useampi tarttuu kasvimaan antimiin tai lihankorvikkeisiin, kysyi Foodwestin markkinatutkija Emmi Penttilä Food Business Summit -tapahtumassa

Case: Feelian keitot valloittavat maailmaa

Feelian innovaatio, tuoreista raaka-aineista autoklaavilla valmistettu konsentraattikeitto, on suurtalouskeittiöiden arjen sankari. Foodwestille yritys ulkoisti laatupäällikön palvelut.

Case Maitokolmio: Trendit ja omat brändit tuotekehityksen ytimessä

Paikallinen, keskipohjalainen maidonjalostaja, FIT-tuoteperheen äiti ja isä, toholampilainen Maitokolmio satsaa pelottomasti tuotekehitykseen. Maitokolmio on yli satavuotias ja melkein sata henkeä

Houkutteleva koukuttaja – Lumina Siemennäkkäri-leivontaseos

Linseed Oy:n Lumina-tuoteperhe kasvoi uudella tulokkaalla. Foodwest Oy tarjosi tuotekehitys- ja pakkausmerkintä osaamistaan Siemennäkkäri-leivontaseoksen ponnistaessa markkinoille. Toimme oman näkökulman ja

Virheelliset pakkausmerkinnät voivat tuhota tuotteen menestyksen

Tuotepakkaukset vetoavat kuluttajien ostokäyttäytymiseen ja antavat kuluttajille tietoa tuotteen sisällöstä. Mutta niillä on merkittävä vaikutus myös kaupan ostajien päätöksiin. Nämä

Kuluttaja on todellinen pomosi

Pidätkö sinä yrityksenne valmistamista tuotteista? Jos ja kun näin on, ihan kiva juttu, mutta bisnesnäkökulmasta se on yhdentekevää. Vain kuluttajan
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors