Miksi kasviksista kohistaan?

Markkinat ovat muuttuneet, kun proteiinipitoiset kasvisruokatuotteet ovat saapuneet markkinoille. Foodwest toteutti laajan kuluttajatutkimuksen ruokailutottumuksista, erityisesti kasvisruokailuun liittyen. Tutkimus on jatkoa vuonna 2012 tehdylle tutkimukselle. Kohderyhmänä oli 18–69-vuotiaat suomalaiset (N=700).

Markkinatutkija Emmi Penttilä ja suositun Kaikki äitini reseptit -ruokabloggaaja Nanna Rintala kokkasivat yhdessä grillissä kasvisruokaa ja keskustelivat aiheesta.

– Nyt näkyy se, että kasvisruoka saa olla muutakin kuin kevyttä dieettiruokaa. Moni valitsee kasvisaterian myös maun takia, ei pelkästään ekologisista ja terveyssyistä, Penttilä huomauttaa.

Katso video:

Foodwestin toimitusjohtaja Karri Kunnas pitää kasvisruokabuumia mielenkiintoisena ilmiönä. Se näkyy vahvasti myös asiantuntijayrityksen toiminnassa.

– Meille on tärkeää, että olemme tiiviisti mukana ruokapuolen uusimmissa virtauksissa. Tehtävämme on tuottaa tietoa ja näin tukea elintarvikealan kehittymistä, hän toteaa.

Tutkimusraportti on osa Foodwest Omnibus -tutkimusten sarjaa ja tarkoitettu tilaajayritysten käyttöön.

Kuvateksti: Emmi Penttilä ja Nanna Rintala kokkasivat kasviksista herkullista grilliruokaa.

Jaa

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.