Foodwestin asiantuntijuuden perusta pohjautuu yrityksen arvoihin

“Arvot eivät ole vain sanoja seinällä – ne ovat lupaus siitä, miten toimimme ja mihin uskomme,” toteaa Foodwestin toimitusjohtaja Harri Latva-Mäenpää.  

Tavoitteena on ollut kirkastaa liiketoimintaa ohjaavia periaatteita sekä luoda yhteinen pohja henkilöstön toimintatavoille. Vaikka samat arvot ovat ohjanneet meitä jo vuosia, niiden työstäminen on avannut uudenlaista ymmärrystä siitä, mitkä tekijät ovat ratkaisevia Foodwestin menestykselle. 

 

Asiantuntijuus ja asiakaslähtöisyys kaiken ytimessä 

Liiketoiminnan ytimen muodostavat asiantuntijuus ja asiakaslähtöisyys. Foodwest tunnetaankin laajasta asiantuntemuksestaan elintarvikealan moninaisissa kysymyksissä, ja myös asiakkaat ovat vahvistaneet tämän olevan yrityksen keskeinen vahvuus.  

”Asiantuntijuus on Foodwestin DNA:ssa. Meille on elintärkeää, että meillä on huippuosaava henkilöstö, jotta pystymme tarjoamaan asiakkaillemme parasta mahdollista palvelua,” kertoo Latva-Mäenpää. 

Asiakaslähtöisyys puolestaan näkyy tavoissa, joilla yritys suhtautuu asiakkaisiin: Foodwest on olemassa yrityksiä varten. Jokainen projekti alkaa asiakkaan tarpeista ja liiketoiminnan tavoitteista. Yhteistyö asiakkaiden kanssa ei ole vain palvelun tuottamista, vaan tuloksien ja yhteisen päämäärän saavuttamista. Tavoitteena on aina, että asiakas pystyy hyödyntämään työn tuloksia oman liiketoimintansa kehittämisessä.  

”Olemme asiatuntijakumppani, joka ymmärtää asiakkaan tarpeet ja pystyy reagoimaan niihin tehokkaasti. Tämä on meille asiakaslähtöisyyden ydin,” Latva-Mäenpää lisää. 

Asiantuntijuutta ja asiakaslähtöisyyttä on myös asiakkaiden omien näkemyksien terve haastaminen ja jopa kyseenalaistaminen. 

 

 

Yhteistyötä ja ymmärrystä 

Liiketoiminnan lisäksi myös henkilöstön toimintatavoille on luotu omat arvot, jotka näkyvät yrityksen arjessa. Ratkaisukeskeisyys ohjaa työntekijöitä kohtaamaan haasteet rakentavasti ja hakemaan toimivia ratkaisuja. Joukkuehenkisyys puolestaan tarkoittaa tiivistä yhteistyötä niin tiimien välillä kuin yhdessä asiakkaidenkin kanssa.  

Näiden lisäksi kolmanneksi arvoksi on nostettu jokaisen arvostaminen. Monipuolinen ymmärrys ja erilaiset näkökulmat ovat Foodwestille merkittävä voimavara. Tämä ei jää yrityksen sisäiseksi periaatteeksi, vaan näkyy myös asiakassuhteissa, joissa jokaisen osapuolen näkemyksiä kuullaan. 

”Erilaiset taustat, koulutukset ja kokemukset tuovat uusia oivalluksia ja auttavat meitä löytämään innovatiivisia ratkaisuja. Monipuolisuus on ehdoton voimavaramme,” Latva-Mäenpää toteaa. 

 

Arvot ohjaavat tulevaisuutta 

Foodwest on luonut arvojensa pohjalta selkeät pelisäännöt, jotka ohjaavat päivittäistä toimintaa.  

”Arvot tuovat henkilöstölle selkeyttä ja suunnan. Olemme huomanneet, että ne vahvistavat yhteistyötä ja luovat parempaa kulttuuria,” Latva-Mäenpää sanoo. 

Elintarvikeala on osa nopeasti muuttuvaa toimintaympäristöä. Asiantuntijuuden avulla ennakoidaan tulevaisuuden tarpeita ja kehitetään ratkaisuja, jotka vastaavat alan vaatimuksiin. 

”Haluamme olla mukana luomassa kestäviä ratkaisuja koko elintarvikealalle ja varmistaa, että asiakkaamme menestyvät entistä paremmin myös tulevaisuudessa,” Latva-Mäenpää summaa. 

Jaa

Lue myös

Food Service(5)
Hankkeet(11)
Ideamylly(19)
Kuluttajatutkimus(74)
Laatu ja elintarviketurvallisuus(42)
Luokitusvalvonta(10)
Ravitsemus(5)
Ravitsemustiimi(3)
Rekry(11)
Sopimusvalmistus(9)
Suomalainen menestysresepti(45)
Tiedote(2)
Timanttien tekijät(41)
Tuotekehitys(59)
Tuotetietopalvelu(23)
Valmistus(11)
Yleiset(65)