Askeleen edellä olevia innovaatioita: Mintel-tuotetietokanta tarjoaa työkalut trendien seurantaan

Kansainvälinen Mintel-tuotetietokanta toimii Foodwestillä paitsi tuotekehityksen myös innovaatiopalvelu Ideamyllyn työkaluna. Mintel tarjoaa avaimet elintarvikemarkkinan syvälliseen tuntemukseen sekä kansainvälisten trendien seurantaan – inspiraatiota unohtamatta. 

 

Tuotetietokannan hyödyntäminen edesauttaa tutkittuun tietoon perustuvaa tekemistä: ”Mintelin tarjoama täsmätieto toimii esimerkiksi tuotekehityksen apuna päätöksenteossa – meillä tuotekehitys perustuu mutuilun sijasta laadukkaaseen ja eteenpäin katsovaan dataan”, tuotekehitysasiantuntija Vesta Mäki avaa.  

 

Ketterä tiedon ja inspiraation lähde 

 Datan avulla voidaan seurata muun muassa makuvarianttien, tekstuurin tai pakkauskoon muutoksia jopa globaalilla skaalalla. Elintarvikealalla arvostetun Mintelin avulla voidaan niin ikään etsiä referenssituotteita sekä tarkastella alan ennusteita, kuten trendaavia makuja, raaka-aineita ja pakkausmateriaaleja. Lisäksi palvelu mahdollistaa konkreettisten näytteiden tilaamisen halutuista referenssituotteista. 

”Mintel toimii kätevänä inspiraation lähteenä antaen myös arvokkaan silmäyksen markkinatilanteeseen”, Vesta jatkaa. ”Käytössämme oleva tietokanta on ennen kaikkea ketterä työkalu, jonka avulla voimme tarjota hyvinkin tarkasti rajattua tietoa tuotekehityksen tueksi nopeallakin aikajänteellä, jotta prosessissa päästään etenemään tehokkaasti”.  

 

Askeleen verran edellä 

 Foodwestin tuotekehityksen työtä viitoittaa tavoite ensiluokkaisesta, kuluttajan tarpeisiin vastaavasta ja askeleen edellä olevasta tuotteesta.  

 Kehittäessä uusia elintarvikeinnovaatioita tuotekategorian syvällinen tuntemus sekä erilaisten mahdollisuuksien tunnistaminen ovat tekemisen ytimessä: ”Tuotetietokanta vastaa juuri näihin asiakkaan tuotekehityksen haasteisiin tuottamalla kvantitatiivista ja syvällistä dataa”, Vesta päättää.  

 

Jaa