Foodwest kehitti Osuuskauppa Keulalle VIRKUNE -vitamiinijuomat

Osuuskauppa Keula haluaa olla mukana edistämässä asiakkaidensa terveellisiä elämäntapoja. Erityisenä kohderyhmänä ovat lapset ja nuoret, joiden terveellisiin kulutustottumuksiin vaikuttaminen kantaa pitkälle tulevaisuuteen.


Ideasta valmiiksi tuotteeksi

Erilaiset välipala- ja urheilujuomat ovat tällä hetkelläsuosittuja kuluttajien keskuudessa, joten Keulassa haluttiin lanseerata ikioma lasten makuun sopiva ja raikas vitamiinijuoma, kertoo Osuuskauppa Keulan toimialajohtaja Sami Junnila.

Halusimme Keulan kauppojen juomahyllyyn paikallisen, terveellisen ja raikkaan juomavaihtoehdon. Niinpä lähdimme viime kesänä ideoimaan vitaminoitua juomavaihtoehtoa yhdessä Foodwestin asiakkuuspäällikkö Tuomas Kärjen kanssa.

– Foodwest on elintarvikealan toimijoihin erikoistunut tuotekehittäjä, joten sen vuoksi käännyimme heidän puoleensa. Projektin edetessä huomasimme myös, että tämä juomahan sopii kaikenikäisille kuluttajille, vaikka ensin suunnittelimme sitä lapsille ja nuorille, Junnila jatkaa.

Foodwestin tuotekehitys oli suoraviivaista

Lähtöajatus tuotekehityksen näkökulmasta oli luoda raikkaat ja vitaminoidut juomat, joissa käytetään laadukkaita mehu-raaka-aineita. Annettujen lähtötietojen pohjalta syntyi varsin nopeasti kaksi makua, jotka poikkeavat onnistuneesti toisistaan sekä maun että vitamiiniprofiilien osalta.

– Vastustuskykyyn syntyi raikkaan hapokas tyrni-inkivääri-kurkuma, jossa lisätyn C-vitamiinin ja sinkin lisäksi käytetään muun muassa tyrnitäysmehua. Toiseksi mauksi kehitimme piristävän ja makean täyteläisen mustikka-punaherukan, jossa on D-vitamiinin ja magnesiumin lisäksi käytetty mustikka- ja punaherukkatäysmehua, kertoo Foodwestin tuotekehittäjä Vesta Mäki.

Lisätietoja:

Asiakkuuspäällikkö
Tuomas Kärki
Puh. 040 1750 259
tuomas.karki@foodwest.fi

 

Jaa