Foodwest auttaa brändejä myös kansainvälisillä markkinoilla

Foodwest on tehnyt kansainvälisille markkinoille suuntautuvaa kuluttaja- ja markkinatutkimusta jo 15 vuoden ajan muun muassa Euroopassa ja Venäjällä. Palvelulle riittää kysyntää, sillä siinä missä suomalaiset elintarvikeinnovaatiot kiinnostavat ulkomailla, näkevät kansainväliset yritykset myös Suomen kiinnostavana markkinana.

– On ilo seurata suomalaisten yritysten askelia kansainvälistymisen suuntaan. Nähdäkseni kansainvälistymisen tueksi otettu markkina- ja kuluttajatutkimus tulee yleistymään edelleen tulevina vuosina, arvioi Foodwestin kuluttajaymmärryksen ja markkinatutkimuksen tutkimusjohtaja Suvi Luoma.

Tuoteidean muuttamisessa kansainvälisesti kiinnostavaksi brändiksi on keskiössä kohdealueen kuluttajasegmentin tuntemus, joten Foodwestillä on laaja yhteistyökumppaneiden verkosto eri markkina-alueilla paikallista tiedonkeräystä varten. Tutkimukset ovat skaalattavissa asiakkaan tarpeen mukaan.

– Olemme tehneet tuote- ja konseptitutkimusta usealla eri markkinalla samanaikaisesti ja toteuttaneet myös fyysisen tuotteen makutestejä ulkomailla. Kuluttajien odotukset ja vaatimukset vaihtelevat paljon. Vaikka tuote olisi otettu hyvin vastaan kotimaassa, voi suhtautuminen olla uudella markkinalla ihan toinen, Suvi Luoma muistuttaa.

Foodwest käyttää ainoastaan ESOMAR-järjestön (European Society for Opinion and Market Research) käytäntöihin sitoutuneita toimijoita alihankkijoinaan ja yhteistyökumppaneinaan laadun takaamiseksi.

Foodwestin vinkit tuoteidean saattamiseksi kansainvälisille markkinoille

  1. Konsepti- ja tuotetutkimuksella voidaan selvittää, mikä markkina-alue olisi potentiaalisin juuri tälle tuotteelle – tai mikä tuotebrändi olisi paras halutun markkinan valloittamiseen.
  2. Älä luota liikaa kotimaan suosioon. Kuluttajakäyttäytymisessä on havaittu suuria eroja jo Pohjoismaidenkin välillä. Se mikä toimii yhdessä markkinassa, ei ehkä kiinnosta naapurissa.
  3. Kohdemarkkinan tuntemus on kaiken A ja O. Valitse luotettava kumppani, joka selvittää paikalliset vaatimukset, kuluttajien asenteet ja konseptin toimivuuden puolestasi.

Kiinnostaako maailmanvalloitus? Löydät Foodwestin katon alta asiantuntijat ja palvelut markkinatutkimukseen sekä Suomessa että ulkomailla. Kysy rohkeasti ratkaisua juuri sinun tarpeeseesi.

Ota yhteyttä:

Suvi Luoma
Tutkimusjohtaja
suvi.luoma@foodwest.fi
p. 044 374 1700

 

Jaa