Pidätkö sinä yrityksenne valmistamista tuotteista? Jos ja kun näin on, ihan kiva juttu, mutta bisnesnäkökulmasta se on yhdentekevää. Vain kuluttajan mielipide ratkaisee. Hänen makutottumuksensa ja tarpeensa. Sen epärationaalisen, ailahtelevan, fiilispohjalta toimivan tyypin mieltymykset ja mielihalut. Hän on todellinen pomosi.
Kuluttaja on pomona näkymätön – hän ei ole paikalla kertomassa, mitä hän haluaa. Siksi hänet on helppo unohtaa, ja harmillisen usein näin käykin. Tuotekehitys etenee omia polkujaan. Jos kuluttajan mielipidettä kysytään, se tapahtuu monesti vasta tuotekehitysprosessin lopussa. Silloin tuotteeseen ei enää välttämättä ehditä tehdä tarvittavia, myyntiä tehostavia muutoksia. Tätä taustaa vasten on helppo ymmärtää, miksi suuri osa uutuuselintarvikkeista ei menesty – pomoa ei ole kuunneltu riittävän ajoissa – jos ollenkaan.
Mitä uudenlaisempaa elintarviketta halutaan kehittää, sitä enemmän tuotekehitys hyötyy ketterän kehityksen periaatteista. Nämä softapuolelta tutut käytännöt kiteytyvät Foodwestin 24/7-palvelussa, jossa kuluttaja osallistetaan tuotekehitysprosessiin koko kehitysmatkan ajaksi. Esiversioita ja ideoita tarjotaan nopeaan tahtiin kuluttajille. Näin saadaan välitöntä palautetta siitä, ollaanko menossa oikeaan suuntaan.
Kun korjausliikkeet saadaan tehtyä nopeasti, turhan työn määrä vähenee merkittävästi ja tuotekehitysprosessi tehostuu. Kuluttajaa kuunnellaan aktiivisesti koko ajan. Näin vältytään ikäviltä yllätyksiltä tuotekehitysprosessin lopussa ja lanseerausten osumatarkkuus paranee huimasti.
Kuuntele pomoasi – ympäri vuorokauden.
Lisätään yhdessä ketteryyttä tuotekehitykseenne – ota yhteyttä.
050 345 3400/ Milla alanärä