Happy Soup -keitot viimeisteltiin kuluttajaymmärryksen avulla
Foodwestin kuluttajatestit antoivat Suomalainen menestysresepti -kilpailussa toiseksi sijoittuneille Happy Soup -keitoille ymmärrystä makuprofiilin kehityskohteista.
Suomalainen menestysresepti -finalisteista hienosti toiseksi sijoittunut Happy Soup -tuoteperhe houkuttelee uusia kuluttajia säilykehyllylle linssi- ja härkäpapukeittojen voimin.
Tuotteiden takana oleva Happy Food & People keskittyy kasvipohjaisiin elintarvikkeisiin. Nanne Jalman tavoitteena on kannustaa kuluttajia lisäämään kasvisten määrää arjessa.
– Fiilis kisan jälkeen on aivan huikea. Vieläkin on vaikea käsittää, että oma resepti löytyy kaupan hyllyltä, Jalma hehkuttaa.
Valmisruoka kiinnostaa kuluttajia
Foodwest toteutti Happy Soup -keitoille kuluttajatestejä muun muassa pakkausdesignin, aistittavien ominaisuuksien sekä konseptin kiinnostavuuden osalta. Tulokset kertoivat, että Happy Soup -keitoissa yhdistyy monta ajan hermolla olevaa trendiä, tutkimuspäällikkö Emmi Penttilä toteaa.
– Kevyt kasvipohjainen ruoka kiinnostaa, ja erityisesti valmiskeitot ovat tällä hetkellä kysyttyjä. Myös säilyvyys ja hävikin välttäminen ovat tärkeitä elementtejä kuluttajille, ja ne yhdistyvät tässä tuotesarjassa hienosti, Penttilä kertoo.
Penttilä toteaa, että valmisruokakategoria kasvaa jatkuvasti. Myös asenteet valmiita ratkaisuja kohtaan ovat muuttuneet, kun arki vaatii meiltä entistä enemmän. Nanne Jalma tietää tämän, sillä hänen esikoisensa täytti vuoden juuri ennen Happy Soup -tuotteiden lanseeraamista.
– Aina ei ehdi kokkaamaan itse alusta asti, ja valmiskeitto on siinä kohtaa helppo ja nopea apu. Isot kiitokset lähtevät tukiverkolleni, sillä ilman heitä en olisi voinut heittäytyä kilpailuun näin täysillä ja saada näin hienoja tuloksia, Jalma toteaa.
Kotihellalta tuotantoon
Ajatus Happy Soup -keittoihin syntyi Jalman omassa kotikeittiössä. Reseptiikan siirtäminen tuotantolinjastoon vaati työtä ja kompromisseja, mutta Happy Soup -tuotteiden sopimusvalmistaja Jalostaja auttoi Jalmaa hiomaan reseptit mahdollisimman lähelle alkuperäistä ideaa.
– Tuotteistaminen opetti, miten pienistä asioista esimerkiksi keiton rakenteen onnistuminen voi olla kiinni. Härkäpapukeitto meni melkein kerralla maaliin, mutta linssikeitosta tehtiin monta kokeilua ennen tätä lopputulosta, Jalma toteaa.
Jalmalla riittää ideoita ja reseptejä, ja haaveissa olisi laajentaa tuoteperhettä. Foodwestin tukeen kisan aikana hän on erittäin tyytyväinen.
– Kattavat kuluttajatestit auttoivat tosi paljon viemään tuotetta eteenpäin! Tulevaisuudessakin tiedän, mihin ottaa yhteyttä näissä asioissa. Foodwest on ihan paras mahdollinen kumppani uusien elintarvikkeiden kehitystyöhön, Nanne Jalma toteaa.