Uuden konseptin menestymismahdollisuuksia markkinoilla kannattaa tutkia ennen varsinaisen tuotekehityksen aloittamista tai hyvin sen alkuvaiheissa, jotta tuotekehitystä saadaan suunnattua alkumetreiltä lähtien oikeaan suuntaan. Tutkimuksen avulla selvitämme, mikä on konseptin keskeinen hyöty kuluttajalle, miten se pitäisi viestiä ja mitä pitää ottaa huomioon tuotekehityksessä.
Kuluttaja on mahdollista ottaa mukaan kehitykseen alusta alkaen. Foodwestin digitaalisen Omenakori-tutkimusalustan avulla myös asiakasyrityksemme tuotekehityksellä on pääsy kuluttajan arkeen vaikka 24/7. Konseptin kehitysprojekti voi alkaa jo ideavaiheesta ja kestää lanseeraukseen saakka, tai se voi keskittyä johonkin spesifiin vaiheeseen innovaatioprosessissa. Kuluttajat voivat tällaisen projektin aikana arvioida ja jalostaa edelleen esimerkiksi vaihtoehtoisia tuotekonsepteja, esikehitettyjä näytteitä, pakkausratkaisuja ja designia sekä suunniteltua markkinointiviestintää. Toteutus on mahdollista myös Food service -ympäristössä.
Foodwestin oman Omenakori-yhteisötutkimusalustan avulla päästään ainutlaatuiselle näköalapaikalle kuluttajan arkeen. Kyseessä on suljettu verkkoyhteisö, johon rekrytoidaan asiakkaamme projektiin sopiva kohderyhmä Foodwestin kuluttajapaneelista. Verkkoyhteisössä käydään keskusteluja ja tehdään erilaisia tehtäviä tutkimusjakson aikana. Foodwestin tutkijat moderoivat keskusteluja, mutta myös asiakasyrityksen edustajilla on mahdollisuus seurata ja osallistua yhteisöön milloin vain. Menetelmä on kvalitatiivinen, mutta siihen voidaan liittää tarpeen mukaan myös kvantitatiivisia ominaisuuksia.